fredag 2. mai 2014

01.05.2014 Mjønesodden, Ilstad, Straumøya

I går ble absolutt hele dagen brukt ute. Været var ikke noe særlig på starten av dagen. Jeg fant ut jeg skulle hive meg med NOF Norsk Ornitologisk Forening Bodø.Vi skulle møtes på Esso Tverlandet kl 10.00.  Det var 11 biler med flere stykker i hver bil. Det var kolonnekjøring utover til Mjønesodden. Det var 25 stykker på tur.( mer enn 35 forskjellige fuglesorter ble sett.)  Det var mer enn nok til at jeg kjente panikken komme, hehe. Jeg som er vant til å surre mest alene eller sammen med verdens beste fotogjeng (Frank, Bjørn Ove, Tom Ivar, Tina og Geir). Så det tok ikke så veldig lang tid før jeg hadde mistet alle, med vilje. Det var hyl og vræl fra unger i tillegg. Det sto jo at turen passer for familier :-) Når Bjørn Ove ringte og sa at Frank og Tina hadde tenkt seg ut så snudde jeg og plukket opp Bjørn Ove på Tverlandet vi dro til Ilstad og ventet på de andre.
Det ble en flott dag mange nye fuglesorter, rådyr og elg. Tiden gikk så fort, plutselig var klokka passert 19.00.
 Det skal være noen sjeldne fugler der ute, kanskje de dykket da fotografen tok bildet.
 Det var 25 + med på turen. Veldig mange med dyre kikkerter.
Det var mye vær på turen, det hagglet og snødde.
 Skjerstad i bakgrunn.
 Et fuglereir høyt oppi et tre.
 Det er mye å finne i skogen for oss som knipser bilder.
Utvekst på et gammelt tre.
 Et litt dårlig bilde av Heilo. Den er tatt på veldig lang avstand og beskjært.

Gravand
 Bjørn Ove, jeg hadde ikke et eneste bilde av Tina....
 Frank med stor kanonen.
 Rådyr
 Elgmor passer enda godt på fjordårskalvene sine.
 Jeg har gjemt meg kjempe godt, hvorfor går du ikke din vei?
 Det er ikke lett å se elgene der de står innimellom buskene.
 Elgkua syntes vi ble litt vel nærgående.
 Det er mye elg i skogskanten som spiser nye skudd på trærne.
 Endelig, vi stoppet på returen og tok et bilde av treet.  
Stor spov

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar