lørdag 5. april 2014

05.04.2014 Geocaching.

Jeg var ute på Geocache runde på Nyholmen Skandsen da en av disse flotte, er det "Fembøring" det heter. (Rett på meg hvis det ikke ble riktig.) I dag er det ikke dårlig vær bare dårlig klær. Ihvertfall holdt ikke regnklærne mine, det rant godt med vann innenfor ulltøyet. Bildene bærer også preg av mye vann så det er litt tåkete her og der. Et flott vårtegn er det når en oppdager de første "Rødsildrene. Flotte blomster som jeg aldri får nok av! I Kvalvika var det mest sansynlig kurs for kaiakkpaddlere. Jeg kjente at i dag var det ganske greit at Kaiakken min ble solgt for 2 år siden.... Det så ufyselig og kaldt ut.

Denne gamle brygga med de flotte husene er det Kystlaget Salta som har nå.
En "Fembøring". Eieren er helt sikkert med i "Kystlaget Salta".
En liten tur oppe på fesningen, Nyholmen Skandsen.
Kaiakkpadlere i Kvalvika. Kaiakklubben har naustene sine der hvor medlemmene sine kaiakker.

Vårtegn "Rødsildre".

Geocaching. Dette er en innholdet i en cacheboks. Den inneholder alltid en loggbok. Noen av boksene har også bytteting. Det er som orientering, men i geocaching bruker en GPS for å finne cachene (postene).
Her er en tilfeldig boks fra en av de 10 jeg har funnet de siste to dagene.






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar