onsdag 23. april 2014

23.04.2014 Vatenvatnet til Soløyvatnet, skipost 23, 24 og 26

Vatenvatnet via Bostoliskaret til Soløyvatnet skipost 23, 24 og 26, Gpsen viser 15,3 km som er gått på beina.. Fra Bostoliskaret og et stykke ned mot Heia var det helt håpløse forhold. Jeg har fått mange nye blåflekker etter å ha ramla igjennom snøen opp til hoftene. Så jeg anbefaler virklig ikke noen å være så sprø som meg og gå på beina. Bruk truger eller bær med et par godt smurte ski, eller ski med skifeller.
Ruta jeg gikk fra Vatenvatnet til Soløyvatnet via Bostoliskaret. På Gpsen står det at jeg har gått 15,3 km.
Det blir mer og mer åpne bekker og vann.

Hestehov
Muligens fra stormenes vi har hatt i løpet av vinteren.
Det er stadig nye vinkler på Børvasstindan.
Det her så jo lovende ut, nesten ikke noe snø
Da var dagens første funnet, skipost 23.
Så gikk jeg litt feil, det var litt av et grustak her oppe.

Fortsatt helt greit å gå.
Steigtind

Den nærmeste er Heggmotind.
På med snowline piggene
Mona hadde helt rett disse elvene var ikke bare å komme over. Mange skumle snøbruer...
Det er god smelting ute i marka nå.
Isformasjoner
Nærbilde av isformasjonene
Snøbru, ikke noe lurt å trø ut på den.
Så begynner jeg å komme litt opp i høyden så det går an å se litt mer av de flotte fjellene.
 Steigtind har ikke dukket opp enda.

Da var også post 24 tatt. Da måtte jeg jo ta et bilde som jeg også er med på.
Lunch i herlig vær i enden av Svartvatnet. Jeg skulle egentlig krysse over mellom de to vannene. Isen var kjempe tynn og to åpne plasser rett ved innløpet. Noe bading langt oppi fjellet blir ihvertfall ikke aktuelt!
Bak til venstre dukker Steigtind opp
Fortsatt Svartvatnet
Stilig dødt tre, det måtte jeg jo bare ta et bilde av.
Så begynner jeg å komme opp i høyden.
Her vises det smale partiet som jeg egentlig skulle krysse over veldig godt. Så det ble en lengre omvei å gå.

Steigtind i bakgrunnen.
Det er mange småvaten her oppe.
Steigtind bakerst.
Nå kan jeg se bort på det bratte Bostoliskaret

Langvatnet.

Det ser ikke så bratt ut på bilde, men det er bratt!
2 km til neste post.

Bratt er det.
Oppe, det var bratt nok.
Langvatnet
Steigtind med litt av Langvatnet
Det blir verre og verre å gå. Synker igjennom helt til hofta. Det er smeltet under snøen så helt enkelt er ikke dette. Nå angrer jeg på at jeg ikke har med ski. Skulle kanskje hatt truger.
Sola steiker og jeg både krabber og grøvler meg frem.
2 skritt og bang igjennom.
Føret ser flott ut, men det er ikke flott for å gå på beina!!!!
Sporene mine, her er det verste partiet.
Endelig fremme ved post 26.

Her har det nettopp vært noen på ski.
Den som har kjørt her har ploget, det gjorde det enklere å gå. 
Fra her blir det bare bedre å bedre helt til jeg går og vasser i gjørme.




Det blir mindre å mindre snø. De brune flekkene er gjørme.
Det hadde blitt et stykke å bære skiene. Johan var så snill å hentet meg og kjørte meg til Vatenvatnet så jeg fikk hentet bilen min som jeg parkerte der.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar